tviexpress,tviauto, tvi, tvi-auto.blogspot
On Kamis, 03 Februari 2011 0 komentar

top games TeamPilipinas.info: Warring cycling leaders told to bring case to CA


TeamPilipinas.info: Warring cycling leaders told to bring case to CA

Posted: 03 Feb 2011 04:00 PM PST

source: mb.com.ph

It would be better now to bring the leadership crisis in cycling to the Court of Arbitration (CA) in Sport in Switzerland, the Philippine Olympic Committee (POC) said Thursday.

Citing the effect of the feud is starting to cascade down to the athletes, POC president Jose “Peping” Cojuangco said the warring parties “must stir down and come up with a fast solution.”

“Para matapos na, dalhin na lang nila sa Court of Arbitration. Mahirap na yan, atleta na ang naiipit,” Cojuangco said in a radio interview.

The Philippine Sports Commission (PSC) echoed the same sentiment and chairman Richie Garcia made the assurance that as soon as everything is resolved, the agency will be ready to extend financial assistance.

They should go beyond their personal interests and solve the problem early para matulungan agad ang mga atleta. Kami naman, handa kaming suportahan ang mga atleta kung sino talaga ang recognized ng POC,” Garcia said in the same session.

The PSC suspended the monthly allowances of national cyclists and coaches in a resolution which took effect last Monday.

One group is headed by Tagaytay Mayor Bambol Tolentino, while the other faction has Philip Juico as its president.

SEAG events
Meanwhile, the final composition of the events and sports to be played in the 2011 Southeast Asian Games in Indonesia will be determined on Feb. 25 when the organizing committee meets with sports leaders of the ten other nations in the resort city of Bali.

According to the Indonesian media, the organizers will also take the opportunity to report on the progress of the preparations for the sportsfest scheduled Nov. 11 to 25 in the main city of Palembang and the capital of Jakarta.

It will be proposed in the Bali meeting that 536 events in 43 sports will be played in the SEAG, including non-traditional ones like roller-skating, wall-climbing and even bridge, which is a popular card game.

The hosts are proposing that high number of events in their effort to run away with the most gold medals, a feat they last achieved when Jakarta hosted the biennial meet in 1997.

The POC will be represented in Bali by Cojuangco, who had been widely quoted that the Philippines will make a serious bid to break the hearts of the Indonesians.

by Nick Giongco & Kristel Satumbaga | mb.com.ph



DOWNLOAD TEAMPILIPINAS TOOLBAR (FREE)!:
(FREE PINOY TV, 24/7 AM-FM RADIO, FREE GAMES AND MORE!)
Toolbar.TeamPilipinas.info

Kurnia Meiga Dibutuhkan Arema Di LCA

Posted: 03 Feb 2011 03:05 PM PST

Kurnia Meiga Dibutuhkan Arema Di LCA

Kini manajemen Arema Indonesia juga berusaha meminjam Kurnia Meiga Hermansyah.

Laporan Aang Kurniawan dari Malang

4 Feb 2011 05:10:00

Sebanyak 37 Atlet Pencak Silat Telah Terseleksi

Posted: 03 Feb 2011 02:36 PM PST

Jakarta, Kompas - Pengurus Besar Ikatan Pencak Silat Indonesia telah menyeleksi 37 atlet pencak silat dari 55 atlet peserta seleksi nasional pada 1-2 Februari di Padepokan Nasional Pencak Silat, Pondok Gede, Jakarta Timur. Para atlet pencak silat tersebut dipersiapkan untuk menghadapi SEA Games XXVI tahun 2011 di Palembang dan Jakarta. ...

RENOVASI DIMULAI

Posted: 03 Feb 2011 12:12 PM PST

RENOVASI DIMULAI PDF Print
Thursday, 03 February 2011
Putaran pertama Djarum Indonesia Super League (ISL) 2010/2011 baru dua pekan lagi berakhir. Tapi, pembukaan jendela transfer membuat sejumlah klub melakukan ancang-ancang bergerak memburu sejumlah nama.

Ikasi Jateng akan Bangun Gedung Anggar

Posted: 03 Feb 2011 07:35 AM PST

Ikasi Jateng akan Bangun Gedung Anggar image

Semarang, CyberNews. Pengprov Ikatan Anggar Seluruh Indonesia (Ikasi) Jateng berencana membangungedung khusus anggar di kompleks Gelora Jatidiri. Alternatif lokasi gedung tersebut sudah dipilih yaitu di belakang kantor KONI dan di sebelah kiri lapangan tembak.

Hal itu disampaikan Ketua Pengelola Gelora Jatidiri Koes B Chris di sela-sela mengunjungi calon lokasi yang akan dibangun gedung anggar itu. Menurut Chris, sebagai pengelola Gelora Jatidiri, terbuka bagi cabang apa pun untuk mendirikan gedung olahraga. Sejauh ini baru cabang karate dan anggar yang telah mengajukan permintaan pembangunan gedung di atas tanah Gelora Jatidiri.

"Kami ingin Gelora Jatidiri ini dimanfaatkan untuk kegiatan olahraga prestasi.Hingga kini masih banyak lahan kosong yang belum dimanfaatkan. Kami pun ingin mewadahi seluruh cabang demi kemajuan olahraga di Jateng," katanya.

Disebutkan khusus untuk anggar disediakan lahan seluas 2.000 meter persegi. Perkara pembangaunana nanti akan diserahkan sepenuhnya kepada Pengprov Ikasi untuk pembiayaan dan desain bangunan.

Effendi Hari menambahkan, Dinpora juga terbuka dalam upaya membantu pengembangan olahraga di Jateng termasuk cabang anggar. Pada prinsipnya Pemprov mendukung termasuk pendanaan olahraga. "Namun sepenuhnya tergantung Pak Gubernur. Kami berharap anggar bisa seperti cabang-cabang lain yang saat ini  masuk program PPLPD. Nanti akan kita lihat sejauh mana persebaran cabang ini di Indonesia," katanya.

Cabang Populer

Sementara itu Kukuh Birowo bertekad cabang anggar bisa  menjadi cabang populer di Jateng. Tahap awal ini akan dibangun gedung khusus yang nantinya akan menampung sebagai tempat latihan dan mess atlet. Kemudian memasyarakatkan anggar untuk bisa masuk ke sekolah-sekolah.

"Kami menargetkan bulan September gedung anggar ini bisa mulai dibangun. Kami akan mengusahakan anggaran dari APBD perubahan," kata anggota Komisi E DPRD Jateng itu.

Kukuh melihat Jateng sebenarnya berpotensi di cabang anggar. Buktinya pada PON 2008 lalu provinsi ini meraih dua emas. Begitu pula dalam Asian Games 2010 di Guangzhou China, seorang atlet anggar Jateng Sinatrio Raharjo tampil mewakili Indonesia.

"Kendala utama para atlet anggar di Jateng di antaranya minimnya tempat latihan. Sejauh ini mereka latihan dengan meminjam berbagai tempat serperti sekolah-sekolah. Ini yang akan saya pikirkan ke depan," katanya.

(Khundori Rakasiwi/CN26)

Silat Targetkan Juara Umum SEAG

Posted: 03 Feb 2011 06:06 AM PST

Silat Targetkan Juara Umum SEAG image

Jakarta, CyberNews. Ketua Harian PB Ikatan Pencak Silat Indonesia (IPSI) Muchdi Purwopranjono, menegaskan target pencak silat Indonesia menjadi juara umum SEA Games XXVI 2011. Untuk memenuhi target itu, para pesilat yang masuk tim inti akan menjalani pemusatan latihan di China selama dua bulan.

Seleksi tahap awal yang telah dilakukan diikuti 55 pesilat yang meloloskan 37 atlet guna mengikuti pelatnas tahap kedua. Mereka akan diberi kesempatan beruji coba di berbagai turnamen yakni, Singapura Terbuka pada bulan April dan Belgia Terbuka bulan Mei. "Dengan dikirim kesana diharapkan dapat dijadikan bekal meraih juara umum SEAG," ujar Muchdi di Jakarta, Kamis (3/2).

Untuk meraih juara umum, diperkirakan Indonesia minimal harus meraih 12 medali emas. Keyakinan untuk memenuhi target semakin menebal. Dalam Kejuaraan Dunia Silat di Padepokan Pencak Silat Taman Mini Indonesia Indah Desember lalu, Indonesia meraup 10 emas dan berhasil menjadi juara umum.

Selain ditempa untuk mengasah teknik dan fisik, para pesilat juga didampingi psikolog guna memperkuat mental.

(Wahyu Wijayanto/CN26)

Icuk : Arifin Lebih Baik Fokus di Golf!

Posted: 03 Feb 2011 05:28 AM PST

JAKARTA | SURYA Online - Ketua Ikatan Atlet Nasional Indonesia (IANI) Icuk Sugiarto menghimbau agar Arifin Panigoro tetap fokus memajukan golf nasional, daripada ikut-ikutan mencalonkan diri menjadi pimpinan PSSI pada Kongres di Bintan, Kepulauan Riau, 19 Maret 2011. "SEA Games XXVI waktunya tinggal beberapa bulan lagi, untuk mensukseskan golf meraih medali emas bagi tim Merah-Putih [...]

Indonesia Protes Sebutan `Indon` di Harian Malaysia

Posted: 02 Feb 2011 03:39 PM PST

Kuala Lumpur: Media Berita Harian menuliskan berita berjudul "Taktik Kotor Indon" terkait penunjukkan Indonesia sebagai tuan rumah Sea Games pada November mendatang.

KBRI Protes Sebutan "Indon" di Harian Malaysia

Posted: 02 Feb 2011 04:22 AM PST


"Kami kecewa dan protes dengan penggunaan kata `Indon` sebab kedua kepala negara telah sepakat untuk tidak menggunakan kata tersebut termasuk di media massa," kata Kepala Bidang Penerangan, Sosial dan Budaya, Suryana Sastradiredja di Kuala Lumpur, Rabu.

Media "Berita Harian" menuliskan berita berjudul "Taktik Kotor Indon" terkait penunjukkan Indonesia sebagai tuan rumah Sea Games pada November mendatang.

Rubrik olahraga harian tersebut edisi Rabu (2/2) berisi hasil wawancara dengan Wakil Presiden Majelis Olimpiade Malaysia (MOM), W Y Chin, yang menyebutkan Indonesia sebagai tuan rumah Sea Games XXVI banyak mengikutsertakan cabang olahraga yang menguntungkan atlet-atletnya.

Hal tersebut, menurut dia, dapat merusak hubungan kedua negara, bangsa, dan rakyatnya. "Kata `Indon` sangat menghina dan memalukan. Kami akan kirim nota protes ke `Berita Harian` dan mempertanyakan tujuan dari penggunaan kata-kata tersebut," kata Suryana.

Ia mengatakan, wartawan tentulah orang intelek dan punya intelijensia yang peka terhadap hubungan kedua negara, kecuali penulisan tersebut mempunyai maksud lain. "Kami minta penulisan ini tidak terulang dan penulisnya harus ditindak tegas," ungkap Suryana menegaskan.

Ia mengungkapkan, selama ini harian tersebut kerap mengggunakan kata "Indon" dalam pemberitaannya yang terkait dengan Indonesia.

Terkait itu, pihak KBRI akan menyampaikannya dalam forum pertemuan yang melibatkan kedua pihak.

(N004/R018/S026)

Editor: Suryanto
COPYRIGHT © 2011

Ikuti berita terkini di handphone anda di m.antaranews.com

KONI Sumsel Optimistis Venue Tepat Waktu

Posted: 02 Feb 2011 03:15 AM PST

Palembang - Komite Olahraga Nasional Indonesia (KONI) Sumatra Selatan optimistis  pembangunan venue-venue untuk SEA Games XXVI akan rampung tepat pada waktunya, yakni pada Juni 2011.

Hal ini diungkapkan Ketua Biro Media dan Hubungan Masyarakat KONI Sumatra Selatan Riduan Tumenggung, Rabu (2/2/2011). Menurut dia, pemasangan tiang pancang pembangunan sejumlah venue yang dipusatkan di kawasan Jakabaring sudah dilakukan, seperti stadion atletik dan kolam renang.

Menurut Riduan, paling lambat Agustus 2011 atau tiga bulan sebelum penyelenggaraan SEA Games, komplek olahraga Jakabaring sudah rampung, sehingga bisa langsung diuji coba, termasuk menggelar gladi kotor acara pembukaan.

Pembangunan komplek olahraga tersebut berlangsung 24 jam tanpa henti dengan tiga kali shift. "Komplek Olahraga Jakabaring akan jadi yang termegah di Indonesia. Stadion atletiknya juga bakal jadi stadion termegah di negara kita," ucapnya.

Hal yang sama dikatakan Kepala Dinas  Pekerjaan Umum Cipta Karya Sumsel Rizal Abdullah. Stadion atletik di Sumsel ini berstandar internasional dan megah karena terdiri atas delapan lintasan lari sintetis dan enam lintasan khusus untuk pemanasan.

"Umumnya, stadion atletik tidak menyediakan lintasan untuk pemanasan, tapi di stadion yang sedang tahap pengerjaan ini akan disediakan enam lintasan pemanasan," terangnya.

Dikatakan Rizal, biaya pembangunan venue atletik mencapai Rp 80 miliar. Lintasan sintetis menghabiskan biaya Rp 30 miliar dan merupakan sumbangan dari PT Pertamina.  "Kekurangan biayanya kemungkinan akan diambil dari sumbangan perusahaan migas di Sumsel," tukasnya.

Stadion atletik Sumsel ini semakin istimewa karena dilengkapi Swiss Timing dari produk ternama Omega untuk mengukur catatan waktu pertandingan. "Selama 25 kali pelaksanaan SEA Games, belum pernah ada yang menggunakannya. Kita menjadi yang pertama, sehingga stadion ini sudah bisa dikatakan berstandar olimpiade," katanya.

Dia melanjutkan, alat Swiss Timing ini nantinya juga dipasang di tiga venue, yakni stadion atletik, kolam renang, dan lapangan tembak. "Untuk cabang lain mungkin akan kita sewa, namun untuk tiga venue itu kita pastikan akan dipasang secara permanen," ujarnya.

Dari 24 cabang olahraga yang akan dipertandingkan di Sumsel, terdapat 11 venue seperti Sriwijaya Promotion Center, lapangan tenis, lapangan tembak Jakabaring, arena panjat tebing Jakabaring, arena atletik Jakabaring, danau Jakabaring, arena sepatu roda, arena panahan, judo, gedung biliar, serta kolam renang.

Sebanyak 13 venue lainnya hanya akan dilakukan perbaikan, yakni venue-venue eks PON XVI 2004 seperti Stadion Patra Jaya, Stadion Bumi Sriwijaya, stadion Jakabaring, kolam renang Lumban Tirta, GOR Ranau dan Dempo Jakabaring, indoor kampus, serta bandara SMB II yang akan digunakan untuk pertandingan aeromodeling. ( a2s / krs )


Tetap update informasi di manapun dengan http://m.detik.com dari browser ponsel anda!

Smart Gilas to reinforce men's basketball team for SEA <b>Games</b> <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2011 09:19 AM PST

Source: Gmanews.tv

Smart Gilas players are anticipated to bolster the Sinag Pilipinas men’s basketball squad for the 2011 SEA Games in Indonesia.

Glenn Capacio, an assistant coach of the Sinag Pilipinas team mentored by multi-titled coach Norman Black, mentioned that Japeth Aguilar, Greg Slaughter and Aldrech Ramos were among the list of 16 players who joined the by-invitation-only tryouts for the SEA Games team last January 29.

Chris Tiu, who was part of the team during the 2007 SEA Games in Nakhon Ratchasima, Thailand but was dropped at the final minute, has also shown interest in becoming a member of the team.

“I think it’s just a formality for them to be included in the team,” said Capacio. “We know what Japeth, Greg and the other guys can bring to the team so I expect them to be shoo-ins.”

Some of those who went to the tryouts were UAAP Most Valuable Player (MVP) RR Garcia of Far Eastern University, Ateneo’s Eric Salamat, San Sebastian College’s Calvin Abueva and Ian Sangalang.

The tryouts started out the process of the creation of the SEA Games basketball squad which will compete in Palembang, Indonesia this November.

Capacio mentioned that they are still expecting even more players to attend the tryouts. “From what I know, after three to five tryouts, we will know who will be included in the pool. We are looking at tapping 18 to 20 players for the training pool for the SEA Games,” Capacio.

Capacio said that they are likely to put up a run-and-gun team for the SEA Games. “We know that Coach Norman's teams want to run. Basing it on those who attended the first tryouts, we are okay with the big men and guards but we still need some wingmen and shooters who are big,” said Capacio.

Capacio additionally revealed that the Samahang Basketbol ng Pilipinas (SBP) is intending to utilize this year’s edition of the Southeast Asian Basketball Championship as a tune-up for the team.

Capacio said that Japeth Aguilar, who has practiced for the Talk ‘N Text Tropang Texters recently, is in top form despite the knee injury that sidelined him for the 2010 Asian Games in Guangzhou, China.

“He (Aguilar) is in good shape,” said Capacio.

China still dominates the games; Malaysia passed Indonesia ...

Posted: 01 Feb 2011 08:42 AM PST

China's Lin returns a shot to Hong Kong's Pui during their women's singles match at the 2010 Badminton World Championships

Get Colorful and Fun Life with Playing Online <b>Games</b> | Masrur's <b>...</b>

Posted: 31 Jan 2011 11:42 AM PST

Are you a fan of blackjack game? Perhaps now is the time you try to play blackjack online because if you play blackjack online then you will get a higher bonus than you play blackjack in inland based? Playing blackjack online is not only present a bigger bonus but also bring a new atmosphere that is more impressive. You will feel a fresh new atmosphere and you will feel the real difference between playing online blackjack and playing blackjack in inland based. You can access diamondjacksvegas.com site to play blackjack online and you will find the best games for you to play. In addition, you also can read the blackjack online rules which will increase your knowledge in playing blackjack online.

If you are a fan of casino games then you also need to try online casino games to play online casino because then you have a lot of advantages like you have a much longer time. Playing online casino then you can set the time you play casino and set the time you stop playing casino. In addition, online casino play at home a lot more fun because you can play with a comfortable and relaxing without the noise and noise from other players. You can casually make bets and determine the amount of bets that you want without any coercion or interference from other parties. You can access sunset-casinos.com site and you will find a variety of games that would have you love and will make your day with more fun.

By playing a casino online then you will get a bonus which is much higher than you play in inland-based casino. You can access casino-picks.com site and you can find the best online casinos. Every day people who play online casino games is increasing because of an online casino is very easy to do by anyone, including people who just play casino online. So, perfect if you play online casino through a casino-picks.com and get a pleasure that will never stop.

Freesia City Cute FB <b>Game</b> from <b>Indonesia</b> | Best <b>Games</b> Information

Posted: 31 Jan 2011 05:42 AM PST

 

New FaceBook game that developed by Indonesian game developer. It named Freesia City.

Maybe for simple explanation, it similar wirh Ameba Pico or pet society. But Freesia City is manage avatar from 3 different jobs. Druid (Potion maker), gardener (Gardening) and Florist (Bouquet master).

I choose Druid because I love Severus Snape. lol So I’ll explain in druid area

The main idea of this game are :

1. Collecting coin to buy decoration or cloth
2. Leveling

You can get money from making potion. If you Druid, you can make potion and sell it (Just click the potion after it finish).

You will get Experiment every time you harvest your potion. In this beta version, each potion will give you 5 exp.

YOU WILL GET SAME EXP FROM ALL POTION (whatever the producing time are. But I already gave suggestion to change it. I mean the longer you produce the potion the exp should be bigger, right? Hope they will fix it ASAP.

For more information about this game, you can see this video.

Gift system, quest etc still not available. Since this game still in beta version, pls be patients. lets hope all facility will be open soon. ^^

Mean while, lets play this game and collect money as many as we can so we can decorating our room ^^

(This is me and my friends decoration room for valentine contest)

It is his room. I just asked to help him to take photo together. I’m bad in decorating item. lol

Singapore 60s: Andy's Pop Music Influence: Lokananta Studio <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2011 08:25 PM PST

Lokananta Studio: Indonesia's Abbey Road: 4th Asian Games Souvenir Vinyls Feature Moluccas Songs

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

dbc network,peluang bisnis,oriflame

ebook,tip internet,sukses internet