tviexpress,tviauto, tvi, tvi-auto.blogspot
On Rabu, 19 Januari 2011 0 komentar

top games Imagine Cup 2010 – <b>Game</b> Design Showcase Part 5 - The odd ramblings <b>...</b>


Imagine Cup 2010 – <b>Game</b> Design Showcase Part 5 - The odd ramblings <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2011 09:41 PM PST

Game Name: Board Game Frenzy. Team Name: Fasilkom XD Country Represented: Indonesia. Info to come. Team Fasilkom XD - Indonesia - Board Game Frenzy 1 · Team Fasilkom XD - Indonesia - Board Game Frenzy 2 ...

Andi Mallarangeng Raker dengan Komisi X DPR

Posted: 19 Jan 2011 01:46 AM PST

Liputan6.com, Jakarta: Komisi X DPR menggelar rapat kerja dengan Menteri Pemuda dan Olahraga Andi Mallarangeng membahas berbagai persoalan olahraga, termasuk kontroversi Liga Primer Indonesia di Jakarta, Rabu (19/1). Agenda utama rapat membahas persiapan pelaksanaan SEA Games 2011 serta PON di Riau pada 2012, namun masalah aktual juga dibahas.

"Masalah sepak bola saya yakini dikemukakan oleh bapak ibu sekalian," kata Andi Mallarangeng. Sekarang ada dua kompetisi sepak bola tingkat nasional yakni kompetisi yang diselenggarakan PSSI dan Liga Primer Indonesia. Kontroversi dan polemik mengenai kewenangan penyelenggaraan kompetisi sepak bola nasional telah melibatkan FIFA.

Kontroversi dan polemik menyebabkan pemain sepak bola yang mengikuti LPI dicoret dari daftar pemain nasional. Klub dan agen yang terlibat dalam LPI juga tertancam dijatuhi sanksi oleh PSSI. PSSI menyatakan, tindakan itu sesuai peraturan dan perintah FIFA. Namun LPI menolak dianggap melanggar aturan karena sejak awal sudah berkoordinasi dengan PSSI tetapi PSSI tak menggubris kehadiran LPI.(ANT/JUM)

Salah Pasang Bendera Peserta SEA Games

Posted: 19 Jan 2011 01:40 AM PST

Gejala "demam SEA Games" melanda Kota Palembang. Tapi, pengibaran beberapa bendera mengalami kekeliruan fatal. Mengapa?

Indonesia & Australia Kerjasama Bidang Olahraga

Posted: 18 Jan 2011 09:46 PM PST

JAKARTA – Indonesia dan Australia mempererat kerjasama di bidang olahraga. Komite Olimpiade Indonesia (KOI) mengharapkan hasil positif dari kerjasama ini.
 
Kegiatan yang diselanggarakan oleh kedutaan Australia dan Komite Olimpiade Indonesia (KOI) membahas tentang struktur pelatihan olahraga elit dengan perspektif internasional. Peserta diantaranya berasal dari Aceh dan Surabaya, mewakili olahrga arus utama seperti sepakbola dan bukutangkis, serta olahraga tradisional seperti pencak silat.
 
Sebagai pembicara, Australia menghadirkan Dr Jeremy Sheppard dari akademi olahraga Queensland. Beliau diketahui memperoleh kepakaran dengan berkarya di Kanada dan Eropa dalam sejumlah cabang termasuk voli dan American Football.
 
Duta besar Australia untuk Indonesia, Greg Moriarty menyambut baik kegiatan tersebut. Menurutnya itu adalah kerjasama yang bisa semakin memperkuat hubungan antar kedua negara.
 
''Ini merupakan seminar sejenis kedua yng telah kami selenggarakan dan dukungan yang diperlihatkan oleh sektor olahraga Indinesia sangat luar biasa. Seminar tersebut adalah contoh prakarsa kerjasama olahraga antara Indonesia dan Australia,'' ujar Moriarty di kantor kedutaan Australia, Rabu (19/1/2011).
 
''Kerjasama melalui olahraga merupakan cara yang sangat baik untuk membangun jembatan dan mengembangkan hubungan antar-warga yang lebih kuat,''sambungnya.
 
Sekretaris jendral KOI, Arie Ariotedjo juga mendukung. Dia bahkan sangat yakin kalau itu akan berdampak positif pada persiapan Indonesia untuk tampil di SEA Games pada Novmber mendatang.
 
''Saya menyambut baik kesempatan yang diberikan kepada pelatih kami untuk mengembangkan keterampilan. Saya percaya bahwa kegiatan seperti ini akan berdampak positif pada persiapan Indonesia di SEA Games nanti,'' cetus Ariotedjo.
(hmr)

Pencak Silat Targetkan 10 Emas di Sea Games 2011

Posted: 18 Jan 2011 01:24 PM PST

Surabaya: Target 10 emas tidak terlalu berlebihan, karena Indonesia bertindak sebagai tuan rumah multieven negara-negara Asia Tenggara tersebut.

TIMNAS JADI KORBAN

Posted: 18 Jan 2011 12:14 PM PST

PSSI dan konsorsium Liga Primer Indonesia (LPI) harus damai. Perseteruan keduanya dikhawatirkan berimbas negatif pada timnas yang akan tampil di SEA Games (SEAG) 2011 dan Pra-Olimpiade 2012.

Indonesia Jamu Turkmenistan di Palembang

Posted: 18 Jan 2011 07:47 AM PST


Timnas Indonesia U-23 akan menjamu Turkmenistan di leg pertama ajang Pra Olimpiade 2012 di Stadion Gelora Sriwijaya, Jakabaring, Palembang pada 23 Februari mendatang.

Kepastian itu disampaikan Sekjen PSSI, Nugraha Besoes, yang mengatakan alasan dipilihnya Palembang agar "Garuda Muda" mengenal provinsi tersbut sebagai tempat saat SEA Games 2011 nanti.

"Sebagian pemain pra olimpiade juga pemain SEA Games. Dengan banyaknya pertandingan di Palembang, mereka akan bisa menyesuaikan diri dengan tempat pertandingan sepakbola di sana,'' ujar Nugraha.

Laga itu sendiri sedianya akan dilangsungkan pada malam hari tepat pukul 19:00 WIB. Pasukan Alfred Riedl itu memang dijadwalkan akan bermain sebagai tuan rumah dulu sebelum leg kedua nanti dimainkan di Turkmenistan pada 9 Maret mendatang.

"Pertandingan tersebut dilaksanakan pukul 19:00 malam untuk aklimatisasi dan adaptasi atmosfer," tukas Nugraha.

Dimainkannya pertandingan itu pada malam hari dinilai Nugraha cocok dengan negara Turmenistan yang cukup dingin sehingga nantinya saat bermain disana tak membuat pemain perlu adaptasi lagi.

Sebelum laga menghadapi Turkmenistan tersebut, Badan Tim Nasional (BTN) telah menyiapkan uji coba internasional di salah satu tempat, antara Guangzhou (Cina), Hanoi (Vietnam) dan Jepang.

Riedl sendiri pada Senin (17/1) kemarin telah memilih skuad terbaiknya dan sebanyak 25 pemain terpilih melalui tiga gelombang seleksi yang digelar sejak 6 hingga 17 Januari lalu. Selain dihuni pemain lokal, timnas U-23 juga diperkuat pemain keturunan Indonesia-Belanda, Ruben Wuarbanaran.

(Edp)



Dicari, Pengaman SEA Games Pintar Menembak!

Posted: 17 Jan 2011 11:46 PM PST

PALEMBANG – Aparat gabungan dari Tentara Nasional Indonesia (TNI) dan Kepolisian RI (Polri) akan dipilih sebagai security officer untuk mengamankan multievent SEA Games XXVI.
 
Tugas pengamanan dalam SEA Games XXVI mendatang menjadi tanggung jawab Deputi III yang diketuai Brigjen (Pol) Torkis P Siahaan.
 
Menurut Torkis, terdapat 4 bidang yang dibawahinya, yakni keamanan, koordinasi protokoler, transportasi, dan bidang upacara. Bidang keamanan sendiri akan ditambah dua seksi, yaitu seksi Security Officer (SO) dan seksi pengamanan wisma atlet.
 
Sementara itu, para personil yang akan ditempatkan dalam dua seksi ini diutamakan mereka yang memiliki kemampuan berbahasa Inggris dan juga keahlian menembak.
 
“Sedangkan mengenai jumlah personilnya mungkin sekira satu-dua orang, yang jelas mereka merupakan personil dari satuan Intelkam baik Polda maupun Kodam II Sriwijaya,” kata Torkis kepada wartawan di Palembang, Selasa (18/1/2011).
(hmr)

Lowongan Kerja Video <b>Game</b> Producer PT Gameloft <b>Indonesia</b>

Posted: 17 Jan 2011 02:31 PM PST

Job Vacancy : Video Game Producer PT Gameloft Indonesia January 2011.

Gameloft is a leading international publisher and developer of video games for mobile phones, smart phones and downloadable games for consoles. Established in 1999, it has emerged as one of the top innovators in its field and is recognized by its peers and its clients for the quality of its games.

Following its strategy of constantly delivering top games to players worldwide, Gameloft is now hiring:

Video Game Producer
(Yogyakarta)

Responsibilities:

* Occupying the key position in game production process at Gameloft Indonesian Studio, you will coordinate project teams to develop world-class mobile games for international markets. Your daily responsibilities consist of:
o Planning, coordinating and supervising the mobile game development cycle implemented by different teams, from the conception stage to the finalization stage (Game design, Programming, Graphics, Quality assurance etc);
o Actively communicating with Head Quarter Producers as well as development teams in other countries;
o Constantly controlling the game quality and the project status to make sure that the games are delivered on time and match Gameloft's high quality standards.

Requirements:

* Bachelor degree or equivalent in business administration, Management, IT, art/multimedia and related fields;
* At least 2 years of experience in management position;
* Good gaming background as well as ability to evaluate video games;
* Strong analytical skill, very well-organized, problem-solving;
* Responsible, result-oriented, able to work under high pressure and to handle multiple tasks at the same time;
* Good leadership and team spirit;
* Strong communication and interpersonal skills;
* Excellent written and spoken English.
* Foreign candidates must be able to speak Bahasa Indonesia.
* Please specify your gaming background (video games and platforms you have played) in your job application.
* Please download the Application Form from http://tinyurl.com/gl-indo-application-form

At Gameloft, you will have the chance to:

• Join a world leading developer and publisher of mobile and downloadable video games with state-of-the-art mobile technology and devices
• Be part of talented international teams in a friendly, creative and dynamic environment
• Be trained to become a professional of the fast-growing, passionate and innovative game industry
• Be proud to deliver prestigious products winning top rankings worldwide
• Be rewarded with attractive remuneration (dynamic salary review, bonuses etc) and other fringe benefits closely linked with performance and contribution to the company
• Enjoy Gameloft's exciting life with company trip, sponsored team buildings, sport clubs (Soccer, Tennis, Swimming, Badminton etc), game communities, and plenty of joyful events, celebrations
• Build up your stable career with dynamic promotion and job opportunities

If your skills set and interests align with the position, get in the game!

Send your Cover Letter, CV and Application Form in English to:

recruitment.indo@gameloft.com
Reference: IND-PRD

Bagi ke teman Facebook

Indonesia Tuan Rumah Kejuaraan Futsal Piala AFF

Posted: 17 Jan 2011 03:52 PM PST

TEMPO Interaktif, Jakarta - Setelah juara futsal Piala AFF 2010, Indonesia kini dipercaya menjadi tuan rumah kejuaraan se-ASEAN tahun ini untuk kali pertamanya.

Ketua Komite Futsal PSSI Ferry Paulus, menyatakan dewan AFF sudah memutuskannya sejak 28 Desember lalu. "Council AFF sudah setuju, tinggal memastikan jadwalnya," kata Ferry saat dihubungi Tempo, Senin (17/1) malam. Pekan ini, Ferry berencana memastikan jadwal kejuaraan tersebut sehingga bisa dilaporkan saat kongres tahunan PSSI di Bali 21-24 Januari mendatang.

Menurut Fery, menjadi tuan rumah kejuaraan futsal tingkat Asia Tenggara ke-9 ini adalah kesempatan baik. Melalui ajang ini, Indonesia bisa mematangkan persiapan menjelang SEA Games 2011 di Jakarta dan Palembang nanti. "Kejuaraan ini bisa menjadi sasaran antara menuju target juara SEA Games 2011," katanya.

Sebanyak 46 pemain futsal telah terjaring dari liga futsal profesional yang digelar 2010 lalu. Para pemain itu akan menjalani seleksi sekitar dua minggu sehingga terpilih pemain terbaik.

Finalisasi skuad tim futsal Garuda akan ditentukan pada pertengahan Februari nanti.
"Apabila anggarannya mencukupi, ada kemungkinan memakai pelatih dari Brasil atau Iran,” kata Fery. “Kami sudah mulai menjalin komunikasi dengan pelatih asing tersebut, kalau disetujui tinggal memanggil”.

Tempat penyelenggaraan kemungkinan besar akan berlangsung di Istora Senayan yang telah terbukti memenuhi standar. Sebelumnya, tempat itu juga pernah digunakan untuk menyelenggarakan kejuaraan futsal se-Asia Piala AFC 2002. "Kalau disetujui, kemungkinan akan mulai direnovasi," kata Ferry.

RINA WIDIASTUTI
 

Arema Indonesia Dominasi Skuad Timnas U-23

Posted: 17 Jan 2011 04:08 AM PST

Online <b>Games Indonesia</b> | Game369.com

Posted: 16 Jan 2011 02:55 AM PST

Online Games Indonesia

<b>Indonesia</b> Ready Hosting XXVI SEA <b>Games</b> ~ Sejuta News

Posted: 15 Jan 2011 12:40 PM PST

Sejuta News - Latest Hot News Today, News Trend, Latest News,Indonesia News, Hot Trends from around the world.

Indonesia Siap Tuan Rumah SEA Games XXVI

Posted: 15 Jan 2011 08:07 AM PST

Indonesia memastikan kesiapannya untuk menjadi tuan rumah penyelenggaraan SEA Games XXVI.

Younghusband Brothers Decline <b>Indonesia</b> Offer | <b>Games</b> and Sports <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2011 09:21 PM PST

Fewer sport events to boost <b>Indonesia's</b> medal haul at SEA <b>Games</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jan 2011 01:55 PM PST

By U.S. News Agency / Asian

Indonesia, the host of the 26th South East Asian Games (SEA Games), would stand a better chance of winning the highest number of gold medals if the proposed number of events is reduced to just more than 500, the Jakarta Post quoted an official as saying on Thursday.

“If we feature too many events (in which we are not very good), it means that we are giving away the gold to our opponents,” said Deputy Minister for Sports Achievement Improvement at the Ministry for Youth and Sports Djoko Pekik Irianto.

Irianto said the country had reduced the number of proposed events to 504 from an initial 577 covering 43 disciplines.

“However, we really hope the number will not surpass 500,” Djoko told reporters on Wednesday, adding that the Indonesian Sports Council would propose the 504 events to a council meeting in early February in Bali.

He said that in terms of strategy, Indonesia would have a better chance of becoming overall medal winners if there were fewer events.

The biennial SEA Games will be held in Palembang city of South Sumatra province and Jakarta on November 11-25.

Playing Best USA Online <b>Games</b> Easily | Masrur's Website <b>Indonesia</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2011 07:42 AM PST

Online Casinos are a great place to try your fortune. They offer the best Online Casino in the USA. You can play over 90 games for free. They also have the best and safety payment method when you want to deposit or withdrawal your money. They welcome all American Countries citizen to play on their online games and there will be no any restriction for the players.

You can enjoy initial deposit bonuses from $500 to up to $5,000 or 100% to 125% bonuses from you initial deposit. These Online Casinos will give you the best gambling experiences that you can ever feel.

<b>Indonesia</b> readies for SEA <b>Games</b> 2011 in Palembang this November

Posted: 10 Jan 2011 09:13 PM PST

Indonesia is scheduled to host the SEA Games 2011 from 11 – 25 November in two cities, namely Palembang, South Sumatra, and Jakarta. This will be the fourth time that Indonesia hosts the Games and the first time outside the capital. ...

Nintendo Warns Parents Of Eye Risks In 3-D <b>Game</b> | <b>Indonesia</b> Media <b>...</b>

Posted: 07 Jan 2011 12:02 AM PST

Three-D effects are everywhere — in movies, on television and in video games. But now Nintendo, which is releasing a 3-D, hand-held gaming console called the Nintendo 3DS, will be putting a health warning label on the new device.

Other 3-D media manufacturers have issued similar warnings because there’s a risk that using a display so close to the eyes could cause eye fatigue and headache.

Nintendo’s website says the 3-D effects in its new game could cause vision problems in children under the age of 6, and some vision scientists agree.

Forming The 3-D View

A three-dimensional effect is created on a flat screen like a video game device or television by filming a scene with two cameras.

“Each camera gets a slightly different view, and that creates what’s called binocular disparity,” says Ahna Girshick, a vision researcher at New York University. Binocular disparity is what you get when you look at the world with two eyes. Each eye sends an image to the brain that sees the world from a slightly different angle.

“The brain is accustomed to processing that. And it creates this 3-D impression,” she says. Makers of 3-D media are taking advantage of that. “So they’re just piggybacking what’s already built into our eyes and brains.”

Artificial Conflict In The Brain

But there’s a problem: We also get some information about how far away an object is by how much we adjust the lens in our eyeball to bring it into focus.

“So with a near display, like if you’re looking at a TV and you are sitting up close, your eyes actually focus on the surface of the TV, and that’s at one distance,” Girshick explains. But if the TV is showing a 3-D image, your brain might think an object is far off in the distance, even though your focus is on the screen right in front of you.

“And these two systems are now in conflict. In the natural world they’re never in conflict,” she says.

It’s this artificial conflict that’s causing some concern about children using 3-D video games. Vision scientist David Hoffman, who works at the semiconductor company Mediatek, says children’s visual systems are changing as they grow.

“Any time you’ve introduced something from what they’re normally exposed to, there’s a chance that they begin to adapt to whatever this new condition is,” Hoffman says. That new condition would be unnatural and could possibly not be good for the children when they weren’t playing video games.

There aren’t a lot of good data about just how much long-term damage these games could cause. They may cause no damage at all. But some game manufacturers have decided to err on the side of caution and recommend that young children not use the 3-D mode. Enforcing that recommendation, though, falls to the parents.

Sea <b>Games Indonesia</b> 2011, 26th, 2011 Southeast Asian Games

Posted: 30 Dec 2010 01:06 AM PST

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

dbc network,peluang bisnis,oriflame

ebook,tip internet,sukses internet