tviexpress,tviauto, tvi, tvi-auto.blogspot
On Rabu, 14 Juli 2010 0 komentar

top games Drive3r (Racing) - Forum Komunitas Teknisi Ponsel <b>Indonesia</b>


Drive3r (Racing) - Forum Komunitas Teknisi Ponsel <b>Indonesia</b>

Posted: 14 Jul 2010 08:25 AM PDT

Drive3r (Racing) Games PC. ... Forum Komunitas Teknisi Ponsel Indonesia. Advertisement. Advertisement Sponsored links. Bookmarks. Submit Thread to Digg Digg · Submit Thread to del.icio.us del.icio.us · Submit Thread to StumbleUpon ...

KL-Jakarta tubuh unit khas

Posted: 14 Jul 2010 12:08 PM PDT

Oleh METRA SYAHRIL MOHAMED
metra.mohamed@utusan.com.my

AHMAD Shabery Cheek (kiri) bersalaman dengan Andi Mallarangeng selepas memeterai perjanjian Bandung Games 2010 yang akan menampilkan penyanyi Yuna (dua dari kanan) sebagai Duta Bandung Games 2010, di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR 14 Julai - Malaysia dan Indonesia mencapai kata sepakat untuk menubuhkan sebuah unit khas yang berperanan menangani pelbagai isu membabitkan hubungan dua hala melalui penglibatan golongan belia.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata, , kata sepakat itu dicapai hasil pertemuannya dengan rakan sejawatan dari Indonesia, Andi Mallarangeng sempena program Titian Muhibah Malaysia-Indonesia selama dua hari di ibu negara bermula kelmarin.

Katanya, unit khas berkenaan akan ditubuhkan di kementerian masing-masing dalam masa terdekat.

"Hubungan Malaysia dan Indonesia sememangnya diakui akrab tetapi dalam keakraban itu kita tidak boleh ambil mudah. Dalam kemesraan yang dibina dan dipupuk, sudah tentu ada yang cemburu sehingga menimbulkan rasa curiga antara kedua-dua negara ini.

"Justeru, unit khas ini ditubuhkan dengan mengkhusus kepada mengendalikan isu-isu membabitkan hubungan Malaysia-Indonesia dengan cara memupuk semangat belia bersatu," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri acara sukan sempena program Titian Muhibah Malaysia-Indonesia di Kompleks Sukan Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil dekat sini hari ini.

Turut hadir Duta Indonesia ke Malaysia, Tan Sri Da'i Bachtiar.

Hubungan Malaysia-Indonesia sering mengalami 'pasang surut' dengan pelbagai insiden yang kurang enak tercetus atau cuba dicetuskan sehingga menimbulkan suasana tidak selesa antara rakyat kedua-dua negara termasuk isu tarian Pendet.

Mengulas lanjut, Ahmad Shabery berkata, selain berperanan menangani isu-isu membabitkan hubungan dua hala, unit khas yang akan ditubuhkan itu bakal menganjurkan pelbagai program serta aktiviti bagi merapatkan lagi hubungan belia Malaysia dan Indonesia.

Menurutnya, antara program yang dirancang adalah penganjuran forum belia, Jambori Pengakap dan kejohanan sukan.

Buat permulaan, katanya, penganjuran Bandung Games 2010 di Bandung, Indonesia bermula 8 hingga 10 Oktober ini akan dijadikan medan menyatukan belia kedua-dua negara.

"Kejohanan sukan yang julung-julung kali diadakan itu akan menghimpunkan lebih 6,000 penuntut Malaysia yang melanjutkan pengajian di beberapa universiti di Indonesia.

"Mereka juga akan terlibat dengan beberapa aktiviti kemasyarakatan yang turut membabitkan penuntut universiti Indonesia," jelasnya.

Terdahulu, pada sidang akhbar berkenaan, beliau turut mengumumkan pelantikan penyanyi Yuna atau nama sebenarnya Yunalis Zarai sebagai Duta Bandung Games 2010.

Sementara itu, Andi ketika ditemui berkata, pihaknya amat menyokong penubuhan unit khas berkenaan yang memberi tumpuan sepenuhnya kepada golongan belia.

"Dengan adanya kesepakatan, hubungan Malaysia dan Indonesia akan bertambah akrab," jelasnya.

Indonesia sasar juara Sukan SEA 2011

Posted: 14 Jul 2010 12:06 PM PDT

KUALA LUMPUR Indonesia melaungkan amaran untuk muncul juara keseluruhan Sukan SEA ke-26 yang akan diadakan di empat lokasi berbeza negara itu, tahun depan.

Homeworld 2 (Rip) - Forum Komunitas Teknisi Ponsel <b>Indonesia</b>

Posted: 14 Jul 2010 03:56 AM PDT

Homeworld 2 (Rip) Games PC. ... The game chronicles the valiant journey of the Mothership and its crew into the oldest regions of the galaxy to confront their new foe and discover the truth behind their exile. ...

Iron Grip Warlord: Winter Offensive (ENG/Action) - Forum Komunitas <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2010 03:06 AM PDT

Forum Komunitas Teknisi Ponsel Indonesia ... If you close access to the licensing server, you will get rid of a headache with loss of registration and the needs each time to press the button "Register Game". This distribution was added to the file "Activation.Blocker.rar". Follow the instructions in the archive. Unlocking: Manipulations with the file config.cfg, located in the folder base. Find the lines and edit them. To open all the cards: seta unlockedmaps "1" is ...

Bookworm Adventures Series (All in One) - Forum Komunitas Teknisi <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2010 02:38 AM PDT

This new casual game Bookworm Adventures combines children's games and puzzle game. You get a real pleasure, which only can deliver a mini game, mastering this new Universe. This assembly includes games such as: Bookworm Adventures, Bookworm Adventures Volume 2, BookWorm Deluxe, Bookworm Adventures Fractured Fairytales, Bookworm Adventures: The Monkey King, Bookworm Adventures: ... Forum Komunitas Teknisi Ponsel Indonesia. Advertisement. Advertisement Sponsored links ...

BC Kings - SKIDROW (ENG/Full ISO) - Forum Komunitas Teknisi Ponsel <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2010 01:36 AM PDT

BC Kings - SKIDROW (ENG/Full ISO) Games PC. ... The BC Kings is a real-time strategy game in the prehistoric ages, where two races; the Humans and the Mutants are fighting desperate battle with each other for the final victory. The BC Kings is featuring several new elements that you might have not experienced in a strategy game before. In spite of just gathering resources, ... Forum Komunitas Teknisi Ponsel Indonesia. Advertisement. Advertisement Sponsored links ...

Peboling Indonesia Mulai Mendominasi

Posted: 14 Jul 2010 04:34 AM PDT

Peboling Indonesia Mulai Mendominasi

Malaysia Minta RI Jadi Tuan Rumah Bersama Piala Dunia 2026

Posted: 14 Jul 2010 03:52 AM PDT

Indonesia diminta pemerintah Malaysia menjadi tuan rumah bersama Piala Dunia 2026. Upaya ini dilakukan demi meningkatkan kemajuan sepak bola dan promosi wisata kedua negara serumpun dan bertetangga ini.

Temasya Bandung Erat Hubungan Mahasiswa Malaysia Di Indonesia

Posted: 14 Jul 2010 03:33 AM PDT

KUALA LUMPUR: Seramai 6,000 mahasiswa Malaysia yang berada di 17 daerah di Indonesia akan berkumpul di Bandung bagi menyertai Temasya Sukan Bandung pada 8 hingga 10 Oktober ini.

Menteri Belia dan Sukan Datuk Ahmad Shabery Cheek berkata temasya tersebut yang akan mempertandingkan pelbagai acara sukan termasuk sukan tradisional, dianjurkan sendiri oleh pelajar Malaysia di negara tersebut.

"Tujuan utama temasya bagi merapatkan hubungan pelajar-pelajar Malaysia di negara tersebut disamping mengeratkan hubungan di antara mahasiswa Malaysia dan Indonesia," katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Beliau sebelum itu menyertai karnival sukan 'Titian Muhibbah' di antara kementeriannya dengan Kementerian Pemuda dan Olahraga Indonesia yang diketuai menterinya, Dr Ardi Malaranggeng.

Antara acara sukan yang diadakan sempena karnival tersebut di Kompleks Sukan Negara di Bukit Jalil ialah ialah badminton, tenis, bola jaring dan futsal.

Ahmad Shabery berkata antara acara yang akan dipertandingkan di Temasya Sukan Bandung ialah futsal, badminton, bola jaring, bola tampar, bola sepak dan sukan tradisional seperti congkak, catur dan batu seremban.

Beliau berkata Temasya Sukan Bandung akan diadakan pada setiap tahun dengan itu Bandung akan menjadi venue tetap bagi acara tersebut.

Beliau berkata selain di Indonesia, mahasiswa Malaysia di luar negara kebanyakannya mengadakan temasya sukan mereka sendiri tanpa mengharap peruntukan dari kementeriannya.

"Di Britain, ada Nottingham Games bagi menghimpun pelajar Malaysia. Di negara lain juga, mahasiswa Malaysia menganjurkan temasya mereka sendiri, bertujuan merapatkan hubungan," katanya. - BERNAMA

Nurdin Halid: Riedl Hanya Latih Timnas Indonesia U-23

Posted: 14 Jul 2010 01:11 AM PDT


Ketua Umum PSSI, Nurdin Halid, memastikan jika posisi pelatih Alfred Riedl, tidak akan terganggu seiring berkembangnya kabar jika pemerintah Indonesia menginginkan Fatih Terim untuk melatih Timnas Indonesia.

Sebelumnya, Riedl memang didaulat untuk merangkap jabatan menangani Timnas Indonesia Senior dan U-23 yang dipersiapkan untuk SEA Games 2011 mendatang. Namun kini posisinya sudah jelas, dan pelatih berkebangsaan Austria itu hanya akan melatih Timnas Indonesia U-23 saja.

"Tidak kok, tugas mereka sudah jelas. Riedl hanya menangani tim untuk SEA Games. Sedangkan Fatih Terim menangani Timnas Indonesia untuk bisa bersaing di pentas Piala Dunia," ujar Nurdin saat menghadiri salah satu acara di Surabaya, Selasa, (13/7) kemarin.

"Kami sudah memikirkan tugas bagi pelatih baru. Jika bersedia, dia (Terim-red) akan menangani tim Indonesia dengan program jangka panjang," lanjutnya.

Terpilihnya nama Terim sendiri tak lepas dari keinginan Presiden Republik Indonesia, Susilo Bambang Yudhoyono untuk memiliki sebuah Timnas Indonesia yang tangguh untuk menuju pentas internasional dengan pelatih yang berkelas dunia. Pelatih asal Turki itu sendiri telah memiliki prestasi bagus dengan membawa Timnas Turki ke semifinal Euro 2008 lalu.

Nurdin pun menjelaskan, jika pihaknya sudah mengirim utusan ke Jerman dan Inggris untuk menemui Terim guna membicarakan mengenai kemungkinan mantan pelatih Turki ini menangani Timnas Indonesia.

"Tidak ada masalah. Semuanya sudah setuju. Malah, Menpora (Andi Mallarangeng-red) sangat sepakat dengan kami untuk mendatangkan pelatih berkualitas tinggi. Tunggu waktunya saja," kata Nurdin lagi.

"Saya sudah kirim orang ke Jerman untuk bertemu dia. Saya juga kirim orang ke London untuk menemui agen dia. Saya tidak bisa menyebutkan siapa yang dikirim. Yang jelas kita perlu pendekatan. Saat ini masih dalam tahap penjajakan," ungkapnya.

Ditambahkan, Terim kemungkinan besar akan dikontrak selama empat tahun. Diharapkan, ia dapat membangun fondasi kokoh, sehingga bisa meloloskan Indonesia ke Piala Dunia 2018 mendatang.

Sedangkan untuk Riedl, dirinya dibebani target membawa pulang gelar juara Piala AFF (Federasi Sepak Bola Asia Tenggara) 2010 pada Desember mendatang. Disini, ia sendiri akan menggabungkan pemain senior dan junior untuk merealisasikan target tersebut dan baru akan memulai pelatnas pada awal Agustus mendatang.

Selain itu, dia harus mampu membawa "Garuda Muda" menjadi juara SEA Games 2011, ketika Indonesia ditunjuk sebagai tuan rumah.

(Edp)



GameDevID - Indonesian Game Developer Community

Posted: 13 Jul 2010 06:26 AM PDT

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

dbc network,peluang bisnis,oriflame

ebook,tip internet,sukses internet